"Om de (beperktere) dienstverlening en de gezondheid van u en onze medewerkers te waarborgen zijn meer aanvullende maatregelen nodig in het gemeentehuis", laat gemeente Heerhugowaard weten. Vanaf dinsdag 14 april zijn de balies voor burgerzaken nog maar van 09:00 tot 13:00 uur open voor telefonisch vastgelegde afspraken.

Heerhugowaarders kunnen in principe alleen terecht voor aangifte van een geboorte, overlijden, levenloos geboren kind of (her)vestiging vanuit het buitenland. De gemeente streeft ernaar om alles dat digitaal kan worden afgehandeld, ook alleen digitaal aan te bieden. Denk aan uittreksels en aktes.

Voor reisdocumenten, identiteitsbewijzen en rijbewijzen dient 14072 te worden gebeld. Met de medewerker kan dan gekeken worden hoe dringend de aanvraag is en of een bezoek nog kan worden uitgesteld. "In principe nemen we alleen aanvragen in behandeling als het document binnen vier weken verloopt en er een absolute noodzaak is."

Wie in de knel komt vanwege de beperking wordt verzocht 14072 te bellen. "Met elkaar doen we ons uiterste best om een oplossing te vinden!"

Vanzelfsprekend geldt nog altijd het verzoek om niet te komen met gezondheidsklachten zoals neusverkoudheid, hoesten, keelpijn of koorts. Meer op heerhugowaard.nl.
Bekeken: 2567x